Monday 23 March 2015

Lee Kuan Yew 李光耀

Singapore

新加坡


Today, all Singaporeans have lost our founding Prime Minister Mr Lee Kuan Yew.

今天,全新加坡国民失去了我们的建国总理李光耀先生。


We thank Mr Lee Kuan Yew for promoting bilingual education.

我们感激李光耀先生致力推广双语教育。

I am the beneficiary of the system, that is why I am able to read and write in both English and Chinese.

我就是这制度的受益者,所以我才能读写英文和华文。


This is from our respected founding father Mr Lee Kuan Yew's book Hard Truth.

这是我们尊敬的国父李光耀先生《硬道理》书中所提到的。

“我已不再活跃于政坛。年轻新加坡人怎么看待我都无所谓。对于我的功与过将在我百年后由博士生对我的研究来下结论。

鉴于当时那种情况与压力,我做我知识范围内认为对的决策。事情解决后,我向前跨进。如果继续回想,那简直是在浪费时间。

我没遗憾。我耗尽一生来建立这个国家。没什么再需要我做的了。到最后,我得到什么?一个成功的新加坡。我给予了什么?我的一生。” 李光耀《硬道理》(希望没翻译错)

Thank you Mr Lee Kuan Yew, may your soul rest in peace.

谢谢您李光耀先生,您一路走好。

No comments:

Post a Comment